poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Wzruszyłam się.

Wczoraj skończyłam czytać książkę Sary Pennypacker "Pax".
Pozycja została nagrodzona tytułem Książki Roku 2016 lubimyczytać.pl w kategorii Literatura dziecięca. 
Jest to piękna opowieść o miłości , przyjaźni,wolności i pracy nad sobą.
 Aby do czegoś dojść musimy pokonać własne lęki, słabości, uprzedzenia, nieważne czy jesteś lisem , czy człowiekiem.
Książka stawia pytanie - Czy mam wpływ na to jaki będę?,
Jak przeszłość wpływa na moją przyszłość?
Takie trudne pytania, a to przecież książka dla dzieci.
 Napisana prostym językiem. Opowieść snuta z perspektywy chłopca i lisa. Czyta się wspaniale.
Można czytać samemu lub z kimś dorosłym, bo nawet 
starsi czytelnicy mogą przemyśleć poważniejsze zagadnienia poruszone w tej lekturze np. o sensie wojny.


"- Chcesz żebym ci dała kartę z sentencją filozoficzną na drogę? (..) nie znam żadnej magicznej porady, która mogłaby cię prowadzić. To twoja wyprawa, nie moja. Własną prawdę sam odkryjesz."  str. 227 Pax

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz